The Friendster History




Pada zaman sekarang,internet semakin popular di kalangan remaja-remaja. Bukan setakat remaja sahaja.Orang yang berumur juga makin menceburkan diri dalam bidang ICT ini. Kebanyakan remaja yang menggunakan internet di makmal komputer tempat saya praktikal suka melayari www.friendster.com.Tahukah anda tentang sejarah friendster???

Pejabat Friendster adalah di Mountain View, CA, AS.[3]


SEJARAH FRIENDSTER

Friendster ditubuhkan oleh pengatur cara komputer Jonathan Abrams pada 2002 di Mountain View, California sebelum penciptaan, pelancaran dan penerimaan MySpace, Facebook, LinkedIn dan lain-lain.

Friendster telah ditubuhkan bagi mewujudkan satu persekitaran lebih berkesan untuk orang baru berjumpa dengan hanya semakan profil pengguna dan disambungkan kepada rakan-rakan, rakan kepada rakan dan sebagainya.

Friendster.com mula popular ,pada Mac 2003 pengguna meningkat kepada 3 juta dalam beberapa bulan pertama.Kejayaan friendster semakin hangat diperkatakan di rancangan television dan mula muncul di bahagian hadapan majalah.

Pada hari ini lebih 90 milion keanggotan ada didalam Friendster,dan Friendster mula berkembang ,terutamanya di asia

Dalam Ogos 2008, Friendster melantik bekas esekutif Google Richard Kimber sebagai CEO.Kimber, yang dahulunya pengarah urusan serantau Asia Selatan di Google, menumpukan pengembangan Friendster di Asia.



Gambar diatas menunjukkan Pka yang tengah bermain friendster sambil bercakap di telefon(adakah dengan abg spek[tatau2]). Pka mempunyai skill yang tinggi (HIGH LEVELED EXPERIENCE(HLE))dalam mengedit layout friendster, gambar di atas menunjukkan layout terbaru Pka(LOVE-LOVE). Untuk pengetahuan anda friendster bukan sahaja membolehkan kita bersosial dengan orang lain, ia juga dapat membantu kita untuk dalam memahami bahasa komputer ,iaitu dengan cara mengedit layout kita.


Seperti mana yang kita lihat di gambar di atas Pka sedang melepaskan tekanan setelah penat membuat kerja dan laporan seharian, Setelah pka penat dia akan me"release" kan tensionnya di www.friendster.com . Dengan adanya friendster.com pka dapat menenang kan fikirannya setelah tertekan membuat kerja-kerja yang berat di makmal komputer.

Pka boleh dikatakan OTAI dalam bidang friendster ini,dia juga seorang yang baik hati dan sentiasa meninjau perkembangan friendsternya dan tidak lupa friendster "ABANG" nya(bukan nama sebenar).Kita dapat nampak senyuman pka ketika bermain friendster,dia kelihatan cantik dan berseri-seri ketika bermain friendster.Khairil yang berada di belakang sedang sibuk menyediakan dokumen-dokumen untuk diberikan kepada pka tentang litar pada PSU(hahah adakah anda percaya?)

PERHATIAN SEMUA PEMBACA
"KAMI BUKAN MAIN FRIENDSTER SAHAJA DI MAKMAL KOMPUTER,KAMI SENTIASA BUSY DENGAN KERJA-KERJA"

Kadang-kadang orang akan tersalah anggap bahawa pka tidak membuat kerja di makmal komputer,yang sebenarnya pka adalah seorang pekerja yang rajin,cekap dan berdedikasi dalam menjalankan kerja-kerja di makmal.Perhatikan gambar di bawah,kami bukan hanya pandai merepair komputer dan sebagainya, Kami juga pakar dalam bidang pembersihan kawasan atau lebih professional jka kita menamakan ia "AREA CLEANING".Ia juga memerlukan kepakaran sama seperti merepair windows system,memformat komputer,memasang perisian dan sebagainya.



Ini adalah kerja yang dijalankan oleh pka dan saya,kami bukan hanya membuang masa dengan friendster . Kami tanpa disuruh dan tanpa segan dan silu akan memastikan tiles-tiles di makmal komputer sentiasa bersih dan berseri setiap masa dengan hanya berbekal kan mop baldi dan sabun jenama ajax fabuloso,"KOTORAN HILANG LANTAI PUN BERKILAT"(saya ingat2 lupa).Mop itu merupakan satu alat yang dianggap berharaga kerana ia juga boleh menghilangkan kotoran minuman-minuman ringan seperti minuman sprite etc....


http://profiles.friendster.com/epeace6679(khairil)(Ft17)

Http://profile.friendster.com/pkafiqah(pika)

Http://profile.friendster.com/shufflerz(Aizzat)



kalau ada masa add la kami, tapi saya terus terang kami ni perkerja yang berdedikasi,kami jarang online. Apa yang ada di fikiran kami cuma kerja kerja dan kerja untuk memastikan Tuaran number one.

Anda ingat saya menipu???anda boleh laa add friendster Encik Khairil Izwan Bin Jamros untuk bertanya kan soalan tentang bagaimanakah kami berpraktikal di tempatnya, terutamanya perempuan-perempuan yang masih single di luar sana. Ini bukan pancingan ok,ini adalah untuk memastikan bahawa saya tidak menipu.

" saya ingin ingat kan sekeras-kerasnya disini bahawa kami sentiasa busy dengan kerja,jarang-jarang kami menyentuh friendster.tapi jangan lupa add"
WASSALAM
"MAJULAH BLOGGER UNTUK NEGARA"

3 comments:

le eige said...

SERIUS LUCU!!!! ada la ne kena penyapu lg hahaha. macam kemahiran hidup (ERT) pula aku rasa! ada bakat! ahaha..

Afiqah Salleh said...

hahaha.. lucu kan gie?? tp cumel plak aku dlm gambar tuh.. hahahaha...

Blongroup said...

baahahaha...mimang kau paling cumil pika....!egie hahah sudah2 la penyapu 2...keowkeowkeow

Post a Comment