Gerai Di Tenghilan


stay-stay di gerai sri raflesia

Beberapa malam yang lepas ,kami lepak-lepak di rumah saya. Kami semua berasa lapar. Jadi kami pun pergi makan di gerai Sri Raflesia di Kampung Bunga Tenghilan. Johan,Ahkid,L*****n, Junaidi,Rusdi,Sam,Aizzat, dan juga Madang. Gerai ini dimiliki oleh Mama Dewi. Pada masa ini semua orang di gambar di atas adalah kelaparan.


Setelah selesai makan mee goreng

Kami memesan mi goreng , gerai Sri Raflesia bukan setakat menjual makanan, Gerai ini juga adalah gerai runcit yang menjual barang-barang keperluan seperti reload,keropok-keropok,sabun,dan barang-barang keperluan yang lain. Gerai ini terletak lebih kurang 3 minit dari rumah saya. Kedai-kedai yang ada di kampung bunga adalah :kedai sidek,kedai pancho, kedai ustaz, ,dan juga kedai sri raflesia. Harga makanan di Gerai Sri Raflesia adalah berpatutan dan anda patut mencubanya sekiranya anda datang ke Kampung Bunga Tenghilan. Selain daripada mee goreng ,gerai ini amat terkenal dengan soto dan rojak yang dibuat sendiri oleh Mama Dewi.


Johan(kiri) dan Sam(kanan)

Gambar diatas menunjukkan Johan dan Sam,Johan atau lebih dikenali dengan nama Ju adalah penduduk Kampung Bunga dan sentiasa memberi tunjuk ajar kepada orang yang lebih muda daripadanya. Tepat jam 10.30 malam kami semua bersurai dan pulang ke rumah masing-masing untuk berehat dan tidur.












0 comments:

Post a Comment